por zapiekany pod beszamelem

Jeden z moich częstych gości na obiedzie: por :D



Składniki:
- 1 por
- 1 łyżka oliwy
- 2 płaty makaronu do lasagne
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka mąki pszennej razowej
- 1/3 szklanki mleka
- 1/2 szklanki tartego żółtego sera
- sól, pieprz, gałka muszkatołowa


Por oczyściłam ze zbędnych warstw i pokroiłam na mniejsze części (według gustu). Tak przygotowane cząstki wrzuciłam na rozgrzaną na patelni oliwę, przyprawiłam i dusiłam około 5 minut. Płaty makarony zalałam wrzątkiem i zostawiłam na 3 minuty.

Na koniec zrobiłam beszamel: na patelni rozpuściłam masło, dodałam mąkę i mieszałam aż składniki dokładnie się połączyły. Ciągle mieszając, aby zapobiec powstaniu grudek, dodawałam stopniowo mleko. Na koniec dodałam sól, pieprzem, gałkę muszkatołową i trzymałam sos na ogniu do mometu zagotowania.

Moje naczynie do zapiekania jest wielkości jednego płata lasagne, więc jest to jak na mój gust jedna porcja. Naczynie trochę natłuściłam, spód i boki wyłożyłam jednym płatem makaronu, który posmarowałam łyżką sosu. Następnie wyłożyłam na niego por i polałam żyżką sosu, przykryłam kolejnym płatem makaronu, na nim rozporowadziłam resztę sosu i posypałam żółtym serem. Zapiekałam około 25 minut.

0 komentarze:

Prześlij komentarz