pełnoziarniste muffiny z malinami

Długo się do nich zabierałam, ale w końcu są... moje pierwsze muffinki :) Wersja słodko kwaśna, z malinami. Podpatrzone tutaj, z małą zmianą: mleko zastąpiłam maślanką a mąkę dałam pełnoziarnistą.




Składniki na 10 muffinek:
- 115 g mąki pełnoziarnistej
- 85 g mąki pszennej
- 1 łyżka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 55 g roztopionego masła
- 55 g drobnego cukru
- 1 jajko, roztrzepane
- 200 ml maślanki
- 115 g zamrożonych malin
- cukier puder, do posypania

W jednej misce połączyłam składniki suche, w drugiej mokre. Wymieszałam ich zawartość razem, na końcu delikatnie wmieszałam maliny.

Formę do muffinek wyłożyłam papilotkami, każdą wypełniłam w 3/4 ciastem. Piec około 15 - 20 minut w temperaturze 200ºC. Mufinki należy wystudzić na kratce. Można posypać pudrem.

0 komentarze:

Prześlij komentarz