zupa z bakłażana

Kolejna zupa, tym razem wspomniana przy okazji pasty z bakłażanów kremowa zupa z bakłażana :) Mój bakłażan został upieczony dzień wcześniej, więc niestety nie miałam upieczonych z nim warzyw.

Składniki:
- 1 bakłażan
- 2 ząbki czosnku
- 2 małe ziemniaki
- 0,5 l bulionu warzywnego
- 1 cebula
- tymianek, kurkuma, sos sojowy
- olej do pieczenia


Przekrojonego na pół bakłażana posmarowałam olejem z pestek winogron, trochę oleju wylałam również na blachę i zapiekałam go około 30 minut w 200 st. C. Podczas pieczenia raz go odwróciłam na drugą stronę. Upieczonego bakłażana grubo posiekałam. Osobno podsmażyłam posiekany czosnek, cebulę i pokrojone na małe kawałki ziemniaki. Kiedy zmiękły dodałam bakłażana i jeszcze chwilę razem podsmażyłam, na koniec dolałam wywar warzywny i gotowałam około 5 minut. Zmiksowałam na gładką masę i ozdobiłam prażoną cebulką.

0 komentarze:

Prześlij komentarz