zupa z pieczonych papryk


Składniki:
- 4 duże czerwone papryki
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
- po kawałku: marchewka, seler, korzeń pietruszki
- bulion warzywny
- jogurt naturalny do dekoracji
- bazylia, słodka papryka w proszku
- oliwa do pieczenia


Przekrojone na pół papryki, po umyciu i oczyszczeniu z ziaren ułożyłam na blaszce do pieczenia, obficie skropiłam oliwą. Cebulę, marchewkę, pietruszkę i seler potraktowałam w ten sam sposób, czosnek wrzuciłam w łupinkach. Tak przygotowane warzywa piekły się około 30 minut w temperaturze 180 st. C . Kiedy skórka papryki zaczęła się przypiekać ( czarne plami) jeszcze gorąca wylądowała w misce szczelnie przykryta na kilka minut. Dzięki temu skórka ładnie odchodziła.
 
Po zdjęciu skórek papryki pokroiłam w paski, posiekałam cebulę , rozdrobniłam pozostałe warzywa, umieściłam w jednym garnku i zalałam bulionem warzywnym. Dałam im około 10 minut na małym ogniu, żeby smaki zdążyły się przemieszać, przyprawiłam do smaku.
Na koniec zmiksowałam wszystko aż nabrało kremowej konsystencji. Każda porcja zupy dostała własnego kleksa z gęstego jogurtu naturalnego :) 
 
Zupa ma przyjemnie słodkawy smak.

0 komentarze:

Prześlij komentarz