zupa z żółtej cukinii

Jeszcze raz cukinia w roli głównej, tym razem żółta. Na stronie www.magazyndomowy.pl znalazłam pomysł na wykorzystanie żółtej cukinii, niby zupa jak zupa ale pierwszy raz jadłam zupę z dodatkiem cytryny :)

Składniki (3 porcje):
- 450 g żółtej cukinii
- skórka i sok z 1 małej cytryny
- 3 łyżki oleju do podsmażenia
- 2 łyżki kurkumy
- 0.75 litra bulionu warzywnego
- 80 g ryżu
- sól i pieprz do smaku
- opcjonalnie łyżka jogurtu


Umytą i pokrojoną w bardzo drobną kostkę (ze skórką) cukinię wrzuciłam razem ze skórką z cytryny na rozgrzany olej. Dajemy im 10 minut na wolnym ogniu, od czasu do czasu mieszając. Następnie wlałam bulion, dodałam kurkumę i sok z cytryny. Kiedy warzywa zaczną mięknąć można wrzucić ryż i wyciągnąć skórkę z cytryny. Całość musi się pogotować około 15 minut, do momentu aż ryż będzie miękki. Ja na koniec dodałam jeszcze standardowo łyżkę naturalnego jogurtu. Orzeźwienie w upalne dni.

0 komentarze:

Prześlij komentarz